Neurologopedia/Logopedia

Oferujemy:

Logopedię ogólną :

  • diagnoza i profilaktyka zaburzeń mowy
  • terapia prostego opóźnionego rozwoju mowy
  • terapia dyslalii
  • stymulacja rozwoju mowy;
  • terapia rozwoju mowy dzieci niepełnosprawnych
  • konsultacje i porady

Neurologopedię :

  • terapia afazji i dyzartrii
  • terapia jąkania
  • terapia mowy u dzieci u dzieci upośledzonych umysłowo
  • terapia mowy dzieci z porażeniem mózgowym
  • terapia mowy u dzieci autystycznych

Proponujemy zajęcia indywidualne, których celem jest, między innymi :

  • usprawnianie funkcji oralnych – oddechowo-pokarmowych
  • stymulację prawidłowego rozwoju mowy
  • usprawnienie narządów mowy
  • korektę zaburzonej artykulacji
  • ustalenie prawidłowego toru oddychania związanego z mową
  • usprawnienie słuchu fonematycznego
  • ćwiczenia analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej

Warto przeczytać:

Terapia neurologopedyczna ukierunkowana jest na likwidowanie zaburzeń komunikacyjnych spowodowanych uszkodzeniem ośrodkowego układu nerwowego.

Do uszkodzeń mózgu dochodzi wskutek chorób neurologicznych, urazów czaszkowo-mózgowych, udarów niedokrwiennych lub krwotocznych mózgu, pojawienia się guzów i po operacjach ich usunięcia.

TERAPIA FUNKCJI POZNAWCZYCH – dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (m.in. niepełnosprawność intelektualna, dysleksja rozwojowa, trudności edukacyjne)

Terapia polega na usprawnianiu zaburzonych funkcji wzroku, słuchu i ruchu. Dzieci na zajęcia z zakresu usprawniania funkcji poznawczych powinny być kierowane jak najwcześniej, by ich trudności nie pogłębiały się z wiekiem i nie powodowały problemów w nauce szkolnej i powstawaniu zaległości. Brak osiągnięć w nauce, częste niepowodzenia zazwyczaj wiążą się z trudnościami w czytaniu, pisaniu, liczeniu i innych czynnościach szkolnych.

Terapia przeznaczona jest m.in. dla dzieci:

  • które mają trudności w nauce czytania i pisania (dysleksja),
  • z zaburzeniami słuchu fonematycznego,
  • które „brzydko piszą” (dysgrafia),
  • które piszą z błędami ortograficznymi (dysortografia),
  • z zaburzeniami zdolności matematycznych (dyskalkulia),
  • z zaburzeniami spostrzegania i pamięci wzrokowej,
  • z zaburzeniami spostrzegania i pamięci słuchowej,
  • z zaburzeniami orientacji przestrzennej i lateralizacji,
  • które mają problemy z koncentracją uwagi,
  • dla mniej sprawnych manualnie i ruchowo,
  • szczególnie nieśmiałych,
  • które wolniej się uczą.